Arribada als municipis

En arribar als municipis, les persones que es dirigeixin als ens locals seran ateses per les tècniques de Polítiques Migratòries, per les tècniques del Servei de Primera Acollida i/o per les tècniques referents dels ajuntaments o el Consell Comarcal.

S’ha de conèixer la seva situació, si tenen referents al territori i, en cas afirmatiu, si els poden acollir i fins quan poden comptar amb aquest allotjament.

Totes les persones que arribin als municipis procedents d’Ucraïna és necessari que siguin registrades a a través del qüestionari habilitat per la Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme de la Generalitat de Catalunya, tant si es detecten necessitats concretes com si no:

En cas que hi hagi entitats que portin persones provinents d’Ucraïna és important que també informin mitjançant el qüestionari:

Telèfon d’Informació General en atenció en ucraïnès habilitat per la Generalitat de Catalunya

900500912

Telèfon d’Informació per a les persones desplaçades d’Ucraïna:

910474444

Les persones d’origen ucraïnès tenen també com a referència el consulat d’Ucraïna a Catalunya:

gc_esb@mfa.gov.ua

934028956

Carrer de Numància, 185, Barcelona

L’ambaixada d’Ucraïna està situada a Madrid:

emb_es@mfa.gov.ua

917489360

Ronda de Abudilla, 52 Madrid

La Creu Roja és l’entitat que gestiona a Catalunya la cobertura de necessitats bàsiques del Pla estatal, el que es coneix com a fase 0. La fase 0 és cobrir les necessitats bàsiques en situació d’emergència (habitatge i aliments).

El Ministerio de Inclusión, Seguridad Social y Migraciones ha publicat un Pla d’Acollida per a persones desplaçades procedents d’Ucraïna (15 de març de 2022). Així mateix, ha editat una guia d’Informació per a desplaçats ucraïnesos a Espanya.

Formulari habilitat per Creu Roja per a persones que busquen familiars a Ucraïna:

Informació estadística sobre ucraïnesos/ses a Catalunya

Darrera actualització: 7.09.2022 | 13:21